我的小马驹:年刊特辑 2021
My Little Pony Annual 2021
My Little Pony Annual 2021 cover A.jpg
发行日期 2021年4月28日
编剧 杰里米·怀特里
画师 Brianna Garcia
着色师 希瑟·布雷克尔
嵌字师 尼尔·耶塔克
编辑 博比·柯瑙
另见
图集涉及典故IDW出版社
IDW LimitedIDW出版社论坛
导航

下一期
N/A

我的小马驹:年刊特辑 2021》(英语:My Little Pony: Friendship is Magic Annual 2021),又名The Two Kingdoms of Caninia[1]是由IDW出版社发售的年度漫画特刊以及“第十季”漫画系列的一期,剧情发生在正剧第九季之后。

漫画中,瑞瑞麦金塔大哥石灰派梅吉·草甸青溪前往钻石猎犬的王国试着修复六位皇家姐妹之间破碎的友谊。

概要

瑞瑞麦金塔大哥石灰派梅吉·草甸青溪,带着暮光闪闪公主派发的向小马国内更遥远的地方传播友谊的任务,前往钻石猎犬的王国Caninia。草甸青溪很疑惑为何他们会收到两封来自不同的女王的Caninia邀请函,但瑞瑞认为那只是一个小差错。他们乘坐高速矿车进入了王国,发现有两座城堡。其中一座奢华且极具现代感,另一座则单调而古老。两座城堡被一道峡谷分隔。

在第一座城堡,瑞瑞和她的朋友们被公主姐妹Moonbeam Twinkletail(“Moon”)和Ambrosia Muffinbuns(“Amber”)热烈欢迎,随后会见了她们患病的姐姐Jennino Lanternlight(“Jenn”)女王。Jenn很乐意与小马国建立贸易关系,而Moon和Amber带瑞瑞和朋友们参观这个王国。在草甸青溪的不断催促下,瑞瑞终于向她们询问了关于峡谷另一边的那个城堡的事。Moon和Amber表明那是她们另外三位与她们疏远已久的姐妹居住的地方。

Moon解释说Caninia曾经是只拥有一座城堡的一个王国。一天,在皇室矿井挖掘宝石期间,她、Amber和Jenn发现了一处居住着奇怪乌龟模样生物的新宝石矿脉。她们希望能继续探索这个新矿脉,但她们的姐姐Katherina Proudpaws不允许。作为一个传统坚守者,Katherina甚至压制着Moon对魔法的兴趣,Amber对装饰和时尚设计的兴趣以及Jenn对探索的热爱。最终,Jenn、Moon和Amber离开了原来的王国,在峡谷另一边建立了她们自己的城堡,让王国分裂为两部分。一些日子后,Jenn患上了疾病,而Katherina将这归咎于她的固执。这两位始终不愿向对方道歉,六姐妹的关系从此愈发疏远。

瑞瑞和她的朋友们请求会见Katherina女王,试着修复六位姐妹们破裂的关系。在另一座城堡,他们受到了另外三个Caninia皇室姐妹的欢迎:Fiona FloppyearsIndiana Embereyes(“Indy")和无比苛刻的Katherina。与Jenn不同,Katherina拒绝跟小马国建立外交关系,因为小马国总会陷入危机之中,而她忠于自己的王国,不愿令它卷入其中。当提到被Katherina疏远的姐妹们时,Katherina说她不愿让她的子民们患上和Jenn一样的疾病。草甸青溪提出如果Katherin与她那几位姐妹和好,自己就可以帮忙弄清是什么导致了Jenn患病,并且治好她。

瑞瑞、大麦、石灰和草甸青溪进入了Caninia下方的矿井,而六位皇室姐妹都在入口送行。矿井内,他们发现了Moon和她的姐妹多年前找到的龟形生物在岩石上留下的咬痕,而石灰认出那是carbunkappas。她意识到这些carbunkappas啃食周围的方铅矿,导致整个矿井充满铅尘。Jenn暴露在这些铅尘中,因此患上了铅中毒。更加糟糕的是,carbunkappas不停地吃着方铅矿,随着时间流逝,旧Caninia城堡的地基已经越来越脆弱,整个城堡都面临着坍塌的危险。

皇室钻石猎犬姐妹就在这时进入矿井了解到了情况并提出要帮忙。当小马们和钻石猎犬用巨石加固地基时,他们脚底的地面突然塌陷了,他们都掉进了更深层的洞穴中。洞穴内有另一棵谐律之树,其周围的地面上有六块地砖。就像泽科拉和她的朋友在法拉希经历的那样,当姐妹们站到对应的地砖上时,地砖都亮起了光芒:Moon代表魔法,Amber代表善良,Indy代表诚实,Fiona代表欢笑,Jenn代表慷慨,而Katherina代表忠心。

然而,Jenn和Katherina的地砖并没有发光。Katherina认为那是因为她让她姐妹的关系支离破碎,根本没有表现出忠心,并且承认了自己的错误。Jenn也为没有听Katherina的警告,对她的谅解没有表现出慷慨感到抱歉。两位姐妹为她们过去的错误互相道歉,而她们脚下的地砖随之亮起,激活了谐律精华。运用新获得的魔法力量,六位钻石猎犬姐妹齐心协力阻止城堡坍塌,并将她们的子民从掉落的碎屑中救出。

随着危机的解除以及六位皇家姐妹和好如初,Katherina建议所有钻石猎犬搬到新城堡中,并且她们六位都作为Caninia的女王一起统治。后来,草甸青溪治好了Jenn的铅中毒,而瑞瑞在享受Caninia皇家水疗期间给暮光写了一封。与此同时,在《Friendship is Magic Issue 92》结尾出现的图书馆内,台座上的五盏灯现在有三盏是亮着的,而一名画外角色要召集“Knights of Harmony”开一次会议。

语录

Rarity: Helloooo! My name is Rarity, and I am an emissary from Princess Twilight Sparkle of Equestria.

Diamond Dog: Go car. Go car go.
Rarity: So... we should take the cable car then?
Diamond Dog: Mine. Mine car.
Rarity: The car is yours? It's very nice. Kind of a strange cable car.
Maud Pie: That's because it's not a cable car. It's a mine car.

Moonbeam Twinkletail: I'm Princess Moonbeam Twinkletail, but you can just call me Moon. And this is my sister--

Ambrosia Muffinbuns: Who can introduce herself. I am Princess Ambrosia Muffinbuns, please call me Amber. And tell me, who are you, and who does your mane? Is everypony in Equestria so well-coiffed?
Rarity: I am Rarity, and they wish!

Jennino Lanternlight: I am Queen Jennino Lanternlight, but that is such a mouthful. Jenn will be just fine.
Jennino Lanternlight: Do you like diamonds? Because we have a lot of them.

Rarity: I think I'm in love.

Maud Pie: Fixing friendships is Rarity's specialty. My specialty is rocks.
Rarity: I miss walking! I never thought I'd miss walking!
Fiona Floppyears: I'm Princess Fiona Floppyears, and this is my sister, Princess Indiana Embereyes.

Indiana Embereyes: Call us Fiona and Indy.

Rarity: Fiona, you're Amber's twin? You all don't seem like--

Fiona Floppyears: --Like we've been apart for a day? Like we've been without each other for so long? Like you could even tell us apart?! How is Ambie? I love my twin so much, but I understand that she had to leave to do what she loved. Sometimes I wish I'd gone with her, but I couldn't leave Indy alone. Are we still just alike?
Rarity: You're the spitting image of one another.

Katherina Proudpaws: Queen Katherina Proudpaws, regent of Caninia and protector of the sacred mines of our ancestors. You are welcome to refer to me as--

Rarity: Let me guess! Kat?
Diamond Dogs: *GASP*
Katherina Proudpaws: You may not! And that word is forbidden in this kingdom, so I would mind your tongue!

Maud Pie: If your sisters are so important to you, why haven't you even allowed them to visit each other? The twins haven't seen each other in years, and you use them as an excuse?

Big McIntosh: Yup!

Katherina Proudpaws: My sister thinks the only way to run a country is to let heirs to the throne do whatever they like. And so, they decorate, and use magic recklessly, and dig wherever they like with no regard for safety. Then they call me the mean one. But I am not mean. I am loyal.
Maud Pie: Yup.

Big McIntosh: Hey!
Maud Pie: Oh, I'm sorry, do you own "yup"?

Mage Meadowbrook: Jenn has lead poisoning! It's not even a magical illness! I can cure that!
Moonbeam Twinkletail: I'm going down there!

Jennino Lanternlight: No, Moon, it's too dangerous!
Moonbeam Twinkletail: And I can use my magic to help them! What good is all this magic if I don't help others?

Katherina Proudpaws: Princess Fiona Floppyears, you sit and stay!

Fiona Floppyears: Not this time, sister.

Rarity: Moon, you're clearly magic. Amber wanted to take care of guests, she's kindness. Indy can always see the truth. Fiona tries to make everypony laugh and be happy. [...] Jenn was generous in giving her sisters what they wanted, and Katherina was loyal in trying to protect her sisters.
Katherina Proudpaws: Jenn, my strong, generous sister. You saw what I couldn't, and it made me angry at you. A truly loyal sister would have come to visit you, no matter how angry I was. You all told me what you needed, but I thought I knew better. My loyalty to tradition and my need to protect you all... It kept me from seeing what capable young dogs you've become.
Jennino Lanternlight: You warned me it might be dangerous, and I didn't listen. I charged right in without protecting myself. Sometimes being generous isn't just about giving to others. Sometimes it's about forgiving others, especially when they care for you.
Jennino Lanternlight: Here, my light is way brighter now!

Moonbeam Twinkletail: I can dig super-fast!
Fiona Floppyears: Check out what my ears can do!
Ambrosia Muffinbuns: You think that's cool, check out my tail!
Indiana Embereyes: I would look, but my eyes are pretty busy right now.

Indiana Embereyes: If we're back together, who's going to be queen now?

Katherina Proudpaws: Hmmm... Well, I don't think having two queens seems quite right. What would you think about... having six queens instead?

Unknown Character: Another one!? That's it! Call a meeting of the Knights of Harmony.

参考

  1. Jeremy Whitley (2021-04-29). I think "The Two Kingdoms of Caninia" would probably be good. Twitter. 于2021年4月29日检索.

英文原文:My Little Pony Annual 2021

0.0
0人评价